Narzędzia informatyczne w ekonomii
ict-trainer.pl - © 2024 - Grzegorz Szyjewski
Zadanie 4

  1. Uruchom program MS Excel
  2. W nowym arkuszu, utwórz grę "kółko i krzyżyk"
  3. Przeformatuj komórki w arkuszu tak aby wyglądał jak ten na rysunku poniżej. Dodaj też 3 przyciski

  4. Wstawianie --> Ilustracje --> Kształty

  5. Zarejestruj makra potrzebne do oprogramowania przycisków. Pierwsze makro powinno zmieniać wybraną komórkę na "krzyżyk" a drugie na "kółko"

  6. Nagraj makro zmieniające tło, obramowanie i zawartość komórki.

    Widok --> Makra --> Zarejestruj makro...

  7. Przypisz utworzone makra pod odpowiednie przyciski
  8. Utwórz trzecie makro, które będzie czyściło pole gry i przypisz do trzeciego przycisku
  9. W komórkach dookoła planszy gry, utwórz funkcję która będzie wyświetlała "1" jeżeli w danej linii są trzy krzyżyki lub "-1" jeżeli trzy kółka oraz 0 jeżeli nie ma 3 takich samych znaków

  10. użyj funkcji jeżeli i funkcji ZŁACZ.TEKSTY


  11. Pole po prawej stronie powinno wyświetlać wynik gry, dużą czerwoną czcionką.
  12. Zaprogramuj pole tak aby wyświetlało odpowiedni wynik

  13. użyj funkcji SUMA oraz JEŻELI, korzystając z wartości, z pól dookoła planszy gry. Jeżeli ich suma jest dodatnia, wygrał X jeżeli ujemna wygrało O, jeżeli równa zero - remis.

  14. Zachowaj dokument